loading...

battery

بازدید : 262
سه شنبه 4 شهريور 1399 زمان : 12:33

خرابی باتری مقصر اصلی اکثر فاجعه های یو پی اس است.اما با وجود آسیب پذیری باتری ها در برابر خرای بی موقع ، لازم نیست که قربانی شوید. ما می خواهیم پنج علت برتر خرابی بی موقع باتری و چگونگی جلوگیری از آن را بررسی کنیم.باتری های یو پی اس دستگاههای الکتروشیمیایی هستند که توانایی ذخیره و ذخیره انرژی به آرامی با گذشت زمان کاهش می یابد. مهم نیست که چقدر باتری های خود را حفظ ، ذخیره و استفاده می کنید ، وقتی به پایان عمر خود رسیدند ، باز هم نیاز به تعویض دارند. عمر عمومی باتری استاندارد تنظیم شده با شیر (VRLA) تنظیم شده با شیر استاندارد سه تا پنج سال است. با این حال ، تعدادی از عوامل محیطی ، شیمیایی و مرتبط با کاربر وجود دارد که می توانند عمر باتری را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. اینها اشتباهات اصلی برای جلوگیری از افزایش بیشتر عمر باتری یو پی اس شماست. عواملی که باعث عدم موفقیت باتری می شوندبرای جلوگیری از نهایتا رسیدن عمر باتری ، هیچ کاری نمی توان انجام داد. اما ، دوری از اشتباهات زیر می تواند به حداکثر طول عمر کمک کند.

1. ذخیره ی ضعیف باتری های بلااستفاده - حتی وقتی یک باتری بدون استفاده قرار می گیرد ، عمر آن کم می شود. به این دلیل است که باتری های اسید سرب به طور خودکار مقادیر کمی انرژی را تخلیه می کنند. برای طولانی تر شدن عمر باتری ، توصیه می کنیم هر سه تا چهار ماه ذخیره آن را شارژ کنید. اگر این کار را نکنید ، می توانید ظرف شش ماه از دست دادن دائمی ظرفیت دیدن کنید. همچنین می توانید با ذخیره آن در دمای 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) یا کمتر ، عمر باتری استفاده نشده خود را طولانی کنید.

2- درجه حرارت بالا - ظرفیت نامی هر باتری براساس دمای محیط 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) است. هرگونه تغییر ، اما به ویژه افزایش دما ، می تواند بر عملکرد و طول عمر تأثیر بگذارد. به عنوان یک قاعده کلی ، برای هر 15 درجه فارنهایت بالاتر از دمای محیط توصیه شده ، عمر مورد انتظار باتری 50 درصد کاهش می یابد. بررسی های معمول نگهداری می تواند به شناسایی نقاط گرم حرارتی و تأیید تهویه مناسب کمک کند.

3- دوچرخه سواری بیش از حد - پس از اینکه UPS در هنگام قطع برق در باتری کار خود را انجام داد ، باتری را برای استفاده های بعدی شارژ می کند ، رویدادی به نام چرخه تخلیه. هنگامی که باتری نصب می شود ، 100 درصد از ظرفیت نامی آن است. با این حال ، هر تخلیه و شارژ متعاقب آن ، ظرفیت باتری را کمی کاهش می دهد.

4- ولتاژ شناور نامناسب هر تولید کننده باتری دامنه ولتاژ شارژ را برای طراحی پیل خود تعیین می کند. اگر باتری به طور مداوم در خارج از این پارامترها شارژ شود ، می تواند خسارت قابل توجهی ایجاد کند. شارژ زیاد یا ولتاژ پایین باعث می شود که کریستال های سولفات در صفحات باتری شکل بگیرد. این کریستال ها در نهایت سخت می شوند و ظرفیت موجود باتری را با گذشت زمان کاهش می دهند.

5- کاربرد نادرست باتری ، باتری های یو پی اس به طور خاص برای یو پی اس ها ساخته می شوند ، همانطور که سایر باتری ها به طور خاص برای وسایل مربوطه ساخته می شوند. باتری های یو پی اس ساخته شده اند تا انرژی بسیار بالایی را برای مدت زمان کوتاه ، عموماً تا 15 دقیقه تحویل دهند. در مقابل ، باتریهای دیگر ، مانند باتری های مخابراتی و تابلو ، برای مدت زمان طولانی تری طراحی شده اند ، به طور معمول بین چهار تا هشت ساعت. اگر کاربر باتری یو پی اس را با استفاده از برنامه مخابراتی اجرا کند ، این باتری را مجبور می کند خیلی طولانی تر از هدف مورد نظر خود کار کند. این می تواند باعث گرم شدن صفحات باتری و از بین رفتن آن شود. شایع ترین حالت خرابی باتری VRLA یک مدار باز است که بیشتر در اثر خشک شدن پیل ایجاد می شود. سیستم های یو پی اس معمولاً دارای یک سیستم باتری متصل به SERIES هستند تا جریان بالایی را به UPS System DC Bus ارائه دهند. اگر یک سلول در یک رشته باز شود ، جریان را در کل رشته می شکند. به طور خلاصه ، فقط یک پیل باتری شکست خورده می تواند تمام زیرساخت های شما را خراب کند.

چگونه به طور منظم چک های نگهداری UPS پیش بینی مشکلات باتری می شود

نگهداری پیشگیرانه شامل بازرسی بصری ، آزمایش ولتاژ باتری ، اسکن تصویر حرارتی برای آزمایش شرایط گرم یا غیر طبیعی و آزمایش مجدد گشتاور در اتصالات پایانه باتری است. اگر آزمایشات هرگونه بی نظمی را نشان دهد ، می توانیم تعیین کنیم که وضعیت چقدر بحرانی است و آیا تعویض باتری ها منطقی است. سرویس و نگهداری منظم باتری در اطمینان از قابلیت اطمینان یو پی اس شما بسیار مهم است. نگهداری پیشگیرانه نه تنها به اتصالات کمک می کند و هم خوردگی را از بین می برد بلکه می تواند یک باتری ناسالم را نیز قبل از عدم موفقیت شناسایی کند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 81
  • بازدید سال : 453
  • بازدید کلی : 3761
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی