loading...

battery

بازدید : 254
شنبه 4 مرداد 1399 زمان : 20:03

عمر باتری اتومبیل خود را افزایش می دهد

گذشت آن روزهایی که ماشین ها بیشتر به قطعات مکانیکی وابسته بودند. خودروهای مدرن امروزی پر از قطعات الکتریکی و الکترونیکی هستند .چراغهای جلو ، شاخ ، AC ، سیستمهای انتقال نیرو ، انژکتورهای سوخت ، ECU ، موتورهای استارت و غیره همگی با برق کار می کنند و به منبع انرژی نیاز دارند. تنها منبع موجود در اتومبیل شما برای تأمین انرژی در این اجزای متعدد ، باتری ماشین شماست. اگر از نظر سلامتی مناسب نباشد ، احتمال 90٪ اتومبیل شما حتی قادر به شروع کار نیست. بنابراین ، چند نکته ساده را مرور خواهیم کرد که به شما کمک می کند عمر باتری خودرو خود را طولانی تر کرده و ماشین را سالم و سالم نگه دارید.

7 نکته مفید برای افزایش عمر باتری خودروی شما

بازرسی منظم پایانه ها

باتری به کمک یک واکنش شیمیایی مداوم در درون آن ، انرژی الکتریکی تولید می کند.معمولا مواد داخل باتری سرب و اسید است. وجود اسید می تواند منجر به تجمع رسوبات سبز در طول پایانه ها شود. این زنگ زدگی است و در اتصال بین باتری و پایانه ها اختلال ایجاد می کند. اگرزنگ زدگی بیش از حد انباشته شود ، پایانه ها را از بین می برد و پس از آن کل باتری نیاز به تعویض دارد.برای جلوگیری از ایجاد این زنگ زدگی، باید هر هفته آن راپاک کنید. اگر زنگ زدگی بیش از حد باشد، کافی است مخلوط جوش شیرین و آب را روی آن بریزید تا تمام زنگ زدگی حل شود. سپس باقیمانده را با پارچه یا یک اسفنج پاک کنید. اجازه دهید پایانه ها خشک شوند، مقداری ژله نفتی(وازلین) را روی سپر آنها قرار دهید تا آنها را اززنگ زدگی محافظت می کند. این موثرترین اقدامی است که به شما در حفظ عمر باتری خودرو کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که باتری در محل خود محفوظ است

باتری همیشه باید در محل نصب خود محکم وایمن باشد. اگر در حال لرزش در اطراف موتور باشد ، می تواند به یک اتصال کوتاه منجر شود. این نه تنها می تواند باعث از بین رفتن باتری شود بلکه می تواند باعث آسیب به برق خودرو شود. این امر می تواند به ویژه خطرناک باشد اگر در آن لحظه داخل ماشین باشید. همین منطق برای کابلهای اتصال نیز صدق می کند. اگر آنها به درستی به هم وصل نشوند ، همین مشکلات به دنبال خواهد آمد.

از روشن کردن اجزاء الکترونیکی بدون روشن کردن احتراق خودداری کنید

ماشین شما دارای وسیله ای است به نام آلترناتیو که از چرخش موتور برای شارژ باتری استفاده می کند. اما آلترناتور فقط در هنگام چرخش موتور کار می کند ، یعنی ماشین روشن است. هنگامی که اتومبیل روشن نشده و سایر وسایل الکترونیکی مانند چراغهای جلو یا سیستم های موسیقی روشن باشد ، باتری این بار را تحمل می کند. این امر بر عمر باتری خودرو منفی تأثیر می گذارد ، زیرا بدون جبران تعویض جایگزین نمی تواند این نوع بار طولانی را تحمل کند. کاربرد اصلی آن برای بارهای کوچکترمانند جرقه و یا ECU است. بنابراین حتماً بعد از روشن شدن احتراق ، مؤلفه هایی مانند چراغهای جلو را کار کنید.

اگر قراراست اتومبیل برای مدت طولانی پارک شود ، پایانه هارا جدا کنید

حتی اگر ماشین شما خاموش باشد ، باتری همیشه به آرامی تخلیه می شود زیرا پایانه های آن وصل شده و مسیر مدار کامل است. اگر قصد دارید از شهر خارج شوید و ماشین خود را برای مدت طولانی در پارک بگذارید ، بهتر است که پایانه های باتری را جدا کنید. این تخلیه آهسته و بدون استفاده از ماشین باعث بهتری در مصرف باتری اتومبیل شما می شود. گذشته از این ، این مشکل را برای شما به همراه خواهد داشت که هنگام بازگشت ، می توانید ماشین خود را فشار دهید.

مراقب میزان آب باشید

باتری های ماشین برای نگه داشتن اسید در سطح رقیق شده نیاز به آب مقطر دارند. پس از واکنش مداوم این آب پس از مدتی مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی سطح آب خیلی کم باشد ، این باعث می شود اسید غلیظ شود. این امر باعث ایجاد خوردگی از داخل می شود که در واقع عمر باتری خودرو شما را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین هر چند هفته یکبار سطح آب را در باتری نگه دارید و در صورت لزوم آن را بالا ببرید.

مراقب گرمای شدید باشید

درجه حرارت شدید برای باتری های خودرواصلا مناسب نیست.هوای سرد هم باتری برای باطری سخت خواهد بود ، زیرا باعث می شود وسیله نقلیه ما از توان بیشتری استفاده کند. فراموش نکنید که باتری خود را در هر فصل آزمایش کنید.

ازیک شارژر استفاده کنید

زمانی که باطری خودرو از کار می افتد می توانید از یک شارژر خورشیدی یا معمولی استفاده کنید که منبع الکترونیکی را تأمین می کند. بنابراین ، حالت شارژ کامل باعث می شود باتری اتومبیل شما دوام بیشتری داشته باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 404
  • بازدید کلی : 3712
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی