loading...

battery

بازدید : 323
شنبه 11 مرداد 1399 زمان : 18:12

اگر چه به نظر ساده بیاید اما کابل های باتری یکی از مهمترین اجزا سیستم برقی یک وسیله نقلیه هستند.آنها به عنوان اصلی ترین ارتباط بین منبع اصلی انرژی خودرو ، باتری و سیستم شروع الکتریکی ، شارژ و وسیله نقلیه استفاده می شوند.با توجه به اصل کارکرد باتری های خودرو ، کابل های باتری اغلب مستعد ایجاد خوردگی در داخل و در پایانه ها هستند. هنگامی که خوردگی روی پایانه ها یا درون سیم اتفاق می افتد ، مقاومت کابل افزایش می یابد و راندمان انتقال کاهش می یابد.در شرایط بدتر ، اگر کابل های باتری بیش از حد خورده شوند یا مقاومت آنها خیلی زیاد شود ، ممکن است به مشکلات الکتریکی تبدیل شود. از آنجایی که کابل ها معمولاً نسبتاً ارزان هستند ، توصیه می شود که درمواقع خراب شدن یا فرسودگی آنهارا تعویض کنید. در مقاله زیر ، ما به بررسی چگونگی بازرسی ، تعویض کابل باتری ماشین می پردازیم .

1.تعویض کابل های باتری

وسایل مورد نیاز

جعبه ابزار اصلی

ابزار تمیز کردن پایانه باتری

پاک کننده باتری

برش های مورب سنگین

کابل های باتری جایگزین

مرحله 1: اجزای باتری را بررسی کنید. کابل های باتری را که می خواهید تعویض کنید با دقت بررسی کنید. هر دو کابل مثبت و منفی را از طریق پایانه های باتری تا جایی که به وسیله نقلیه وصل شوند ، ردیابی کرده و آنها را دنبال کنید.کابل ها را به گونه ای مشخص کنید که کابل های مشترک باشند ، اگرمشترک هستند ، کابل های جدید ازاندازه کافی برای تعویض کابل های قدیمی برخوردار باشند.

مرحله 2 پایانه باتری منفی را حذف کنید. هنگام جدا کردن باتری اتومبیل ، معمولاً ابتدا ترمینال منفی را حذف کنید.این امر اتصال زمینی را از سیستم الکتریکی خودرو خارج کرده و احتمال بروز هرگونه شوک برقی یا شوک الکتریکی تصادفی را از بین می برد.پایانه باتری منفی معمولاً توسط یک کابل باتری سیاه یا با علامت منفی مشخص شده در ترمینال مشخص می شود ترمینال منفی را جدا کرده و کابل را از راه خارج کنید.

مرحله 3:پایانه مثبت را حذف کنید. پس از حذف ترمینال منفی ، ترمینال مثبت را به همان روشی که ترمینال منفی را حذف کردید ، حذف کنید. پایانه مثبت برعکس منفی می باشد ، که جایگاه آن با علامت به علاوه مشخص شده است.

مرحله 4: باتری را از موتور خارج کنید. پس از قطع شدن هر دو کابل ، هر مکانیسم ایمنی را در پایه یا بالای باتری برداشته و سپس باتری را از روی محفظه موتور جدا کنید.

مرحله 5: کابل های باتری را جدا کنید. پس از خارج شدن باتری ، هر دو کابل باتری را به تمام مسیر برگشت به جایی که به وسیله نقلیه وصل شده اند ، دنبال کنید و هر دو را از هم جدا کنید.

معمولاً کابل باتری منفی به موتور یا جایی در قاب خودرو وصل می شود ، در حالی که کابل باتری مثبت معمولاً به استارت یا جعبه فیوز وصل می شود.

مرحله 6: کابل های فعلی را با کابل های جایگزین مقایسه کنید. پس از برداشتن کابل ها ، آنها را با کابل های تعویض خود مقایسه کنید تا از تعویض صحیح آنها اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که از اندازه کافی برخوردار هستند و دارای انتهای پایانه مطابق با انتهای کار در وسیله نقلیه هستند. اگر کابل ها مشترک هستند ، این بار را استفاده کنید تا در صورت لزوم با استفاده از برش های مورب ، آنها را به اندازه صحیح صاف کنید. همچنین ، به یاد داشته باشید که هر دو پایانه را با دقت بررسی کرده و آنها را با موارد سازگار جایگزین کنید

مرحله 7: کابل ها را نصب کنید. پس از اینکه تأیید کردید که کابل های تعویض با وسیله نقلیه شما کار می کنند ، نصب آنها را به همان روشی که حذف شده اید ادامه دهید. هنگام پیچاندن کابل ها به پایین ، اطمینان حاصل کنید که سطوح تماس هم تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و خوردگی هستند و هم پیچ را بیش از حد را نمی پیچانید. هر دو کابل را به وسیله نقلیه ایمن کنید ، اما هنوز آنها را به باتری وصل نکنید.

مرحله 8: باتری را مجدداً نصب کنید. برای نصب مجدد باتری ، از هر دو دست استفاده کنید.

مرحله 9: پایانه های باتری را تمیز کنید. پس از نصب باتری ، تمیز کردن هر دو پایانه را با استفاده از پاک کننده پایانه باتری انجام دهید. ترمینال ها را به بهترین شکل ممکن پاک کنید و هر گونه خوردگی موجود را برای اطمینان از بهترین تماس ممکن بین جایگاه و پایانه ها از بین ببرید.

مرحله 10: کابل های باتری را مجدداً نصب کنید. پس از تمیز کردن پایانه ها ، دوباره نصب کابل های باتری رادر جایگاه مربوطه خود نصب کنید. ابتدا کابل باتری مثبت و سپس منفی را نصب کنید.

مرحله 11: وسیله نقلیه را آزمایش کنید. در این مرحله نصب کامل است. کلید اتومبیل را به موقعیت ON روشن کنید تا مطمئن شوید برق وجود دارد و سپس وسیله نقلیه را راه اندازی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی کار می کند.

در بیشتر موارد ، تعویض کابل های باتری روشی بسیار ساده است که معمولاً فقط با چند ابزار دستی قابل انجام است. با این حال ، اگر احساس راحتی در انجام چنین کارهایی را ندارید ، یک تکنسین حرفه ای مانند یک مکانیک می تواند در هنگام نشستن و استراحت در خانه یا محل کاربه تعویض کابل باتری ماشین خود بپردازد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 430
  • بازدید کلی : 3738
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی